Home Εκπαίδευση «Αναβάθμιση» Μουσικών Σχολείων σε… ΕΠΑΛ;

«Αναβάθμιση» Μουσικών Σχολείων σε… ΕΠΑΛ;

από Κλασσική Μουσική
160 θεάσεις
Shares

Ως «αναβάθμιση της Μουσικής Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία» παρουσιάζονται οι αλλαγές και πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας, μέσω ΕΣΠΑ και προϋπολογισμό 7.753.518,45 ευρώ

Τα Μουσικά σχολεία λόγω της μεγάλης διασποράς τους στη χώρα, του μεγάλου αριθμού τους (50) και της δημοφιλίας τους έχουν εξελιχθεί σε έναν σημαντικό πυλώνα της μουσικής εκπαίδευσης, ο οποίος είναι ενταγμένος στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Τα Μουσικά Σχολεία ανήκουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στο ωρολόγιο πρόγραμμά τους διδάσκονται μαθήματα Γενικής Παιδείας και μαθήματα μουσικής ειδίκευσης δηλαδή Ατομικό μάθημα στα Θεωρητικά της μουσικής, ομαδικά μαθήματα μουσικής παιδείας, μαθήματα επιλογής στη Μουσική και Μουσικά Σύνολα.

Σκοπός των Μουσικών Σχολείων είναι:

  • Η παρουσίαση του πλήρους φάσματος της καλλιτεχνικής μουσικής έκφρασης, των μουσικών συστημάτων και παραδόσεων του διεθνούς και ελληνικού χώρου.
  • Η παροχή επαρκών επιλογών στους μαθητές για εμβάθυνση και ανάπτυξη των δημιουργικών και εκτελεστικών ικανοτήτων τους στο είδος μουσικής έκφρασης που αρμόζει στην πολιτισμική τους ταυτότητα, τον αυτοπροσδιορισμό τους, το ιδιαίτερο περιβάλλον τους και την κλίση τους.
  • Η εκπαιδευτική σύνδεση με την Ανώτατη Μουσική Εκπαίδευση με την παροχή επαρκούς προετοιμασίας στους μαθητές που το
    Ευρωπαϊκή Ένωση.

Δυστυχώς όσοι έχουν ζήσει από κοντά τα Μουσικά Σχολεία, γνωρίζουν ότι η αναλογία και ισορροπία μεταξύ Ευρωπαϊκής και Ελληνικές μουσικής δεν είναι αυτή που πρέπει, πολλά σχολεία δίνουν μεγαλύτερη σημασία στα μαθήματα Γενικής Παιδείας παρά στα Μουσικά, ενώ οι κανόνες επιλογής Μουσικών Συνόλων δεν τηρούνται σωστά. Κι αυτό, επειδή υπάρχει ανομοιομορφία από σχολείο σε σχολείο, κι από περιοχή σε περιοχή, και λόγω του αριθμού των παιδιών που δέχονται, αλλά κυρίως και λόγο των μονίμων καθηγητών μουσικής που απασχολούν.

Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να λύσει αυτά τα προβλήματα -με καλύτερη επίβλεψη και διορισμούς, με δράσεις που να αποτελούν κίνητρα για περισσότερη μουσική εκπαίδευση και πρακτική του οργάνου επιλογής, όπως ήταν παλιά οι Μουσικοί Αγώνες (ατομικοί και συνόλων) ή θα μπορούσε να είναι φεστιβάλ, σεμινάρια, αγορά οργάνων κ.λπ- «αναβαθμίζει» τα Μουσικά Σχολεία κάνοντας τα τύπου… ΕΠΑΛ για περισσότερες δεξιότητες.

Προφανώς για την κα Κεραμέως είναι πιο χρήσιμο να βρει ένας απόφοιτος δουλειά σε μαγαζί ως ηχολήπτης, παρά ως μουσικός-μέλος συμφωνικής ορχήστρας ή καλλιτεχνικού συνόλου.

Έτσι για μια ακόμα φορά, η κουλτούρα γονατίζει μπροστά στην τεχνολογία, ενώ η “απομακρυσμένη ηχογράφηση” είναι προτιμότερη από την επαφή των μαθητών των διαφόρων σχολείων μεταξύ τους.

Ειδικότερα, τα «κουμπάκια» της υπουργού κας Κεραμέως αποφάσισαν να υλοποιηθούν τα ακόλουθα:

Α. Εμπλουτισμός με εκπαιδευτικό δυναμικό Μουσικών Ειδικοτήτων για την υποστήριξη αναβάθμισης της Μουσικής Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία.

Β. Επιμόρφωση του εκπαιδευτικού δυναμικού Μουσικών Ειδικοτήτων στα Μουσικά Σχολεία σε θέματα ενσωμάτωσης των ΤΠΕ, της Μουσικής Τεχνολογίας και της Ηχοληψίας όπως:

  • Χρήση λογισμικών Διαδραστικής Μουσικής Μάθησης και Διδασκαλίας Θεωρητικών της Μουσικής, λογισμικού μουσικής δημιουργίας, λογισμικού καταγραφής και επεξεργασίας του ήχου, καθώς και λογισμικού Ανάπτυξης Ακουστικών Ικανοτήτων μέσα από τη χρήση λογισμικού δημιουργίας και επεξεργασίας μουσικού κειμένου (παρτιτούρας).
  • Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Ηχοληψίας και στον αντίστοιχο εξοπλισμό, καθώς και στη χρήση λογισμικού ηχογράφησης και μουσικής παραγωγής για τη δημιουργία ηχητικού (audio) αλλά και οπτικοακουστικού (audio-video) υλικού.
  • Παρουσίαση, επίδειξη και εκμάθηση της χρήσης συστήματος ηχητικής κάλυψης μουσικών και καλλιτεχνικών γενικότερα εκδηλώσεων, με τη χρήση του προτεινόμενου εξοπλισμού, αποτελούμενου από φορητό ψηφιακό μίκτη ήχου με δυνατότητα ασύρματου ελέγχου και ηχογράφησης της συναυλίας, μικρόφωνα, DI boxes κλπ.
  • Παρουσίαση, συνδεσμολογία και χρήση του προτεινόμενου studio ηχογραφήσεων για τα Μουσικά Σχολεία, με σκοπό την καταγραφή και παραγωγή μουσικού υλικού τόσο σε επίπεδο μουσικών συνόλων αλλά και σε επίπεδο ατομικής παραγωγής, δημιουργώντας έτσι ένα multimedia αρχείο με τις δραστηριότητες του σχολείου.
  • Μία πολύ καινοτόμος δράση χρήσης του εν λόγω studio ηχογραφήσεων αφορά την παρουσίαση νέων τεχνολογιών σχετικών με την απομακρυσμένη ηχογράφηση, με σκοπό τη δημιουργία μουσικών παραγωγών με τη συμμετοχή πολλών σχολείων. Η εκάστοτε απομακρυσμένη ηχογράφηση (remote recording) γίνεται σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η δράση δικτυώνει όλα τα μουσικά σχολεία της χώρας δίνοντας τη δυνατότητα διάδρασης μεταξύ τους, ανταλλαγής εμπειριών καθώς και προβολής τους σε πανελλαδικό αλλά και διεθνές επίπεδο μέσω της συνεργασίας με σχολεία του εξωτερικού και της ομογένειας.

Γ. Αναβάθμιση και Εμπλουτισμός εξοπλισμού υποστήριξης ενσωμάτωσης των ΤΠΕ, της Μουσικής Τεχνολογίας και της Ηχοληψίας της Μουσικής Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία.

Έτσι τα παιδιά θα πάψουν να έχουν πλέον αγωνία πως θα αγοράσουν το δικό του όργανο, που θα βρουν στούντιο να μελετήσουν ή να κάνουν μάθημα, αν θα έχουν δικό τους καθηγητή για το ατομικό μουσικό μάθημα ή θα μοιράζονται την ώρα τους με 3-4 παιδιά ακόμα, ή αν θα πρέπει να περιμένουν να έρθει ο αναπληρωτής καθηγητής κατά την Άνοιξη, λίγο πριν τις τελικές εξετάσεις, και θα επιδοθούν σε ηχογραφήσεις, παραγωγή multimedia, μίκτες ήχου και διάφορα άλλα κουμπάκια.

Ό,τι δηλαδή, θα μπορούσε να συμπεριληφθεί ως πρόγραμμα σπουδών σε ένα σχολείο ΕΠΑΛ.

Δείτε ακόμα

Shares